Agility tábor s Polonou Bonač

21.08.2013 12:18

Foto: Markéta Urbášková

  Tábor na který jsem se hrozně těšila a zároveň z něho měla obavy. Jet na trénink se Silvií nebo Polonou byl pro mě vždycky velký sen, ale od té doby, co jsem nás se Simbou přihlásila na celých 5 dní k Poloně, jsem začala taky pokukovat po videích na youtube od lidí, kteří už na Polonině semináři byli. Byly na nich samé borderky, nebo rasy moderní pro agi, s perfektními handlery, kteří vypadali, že žádný trénink nepotřebují… Od té doby jsem se začala bát, aby se Polona jenom nezalykala smíchy, až nás na parkuru uvidí.

   Opak byl ale pravdou! Simba se Poloně moc líbila. Myslím, že tam pobavila asi všechny, když si vždycky po doběhnutí šla posbírat všechny hračky, které ležely okolo parkuru, a pak se s nimi šla každému pochlubit. Taky se jí líbilo, že se Simba na parkuru rozhoduje sama, když jí nedávám dostatečně jasné signály, co má dělat. A zahřálo mě u srdce, když Polona pochválila Simbino Cik&Cap. Je sice pravda, že za ty peníze, co na každý den bere, nás musela za něco pochválit, ale já doufám, že tohle myslela vážně :-)

   Tábor byl celkově hodně užitečný. Každý den byla teorie i praxe na parkuru. Co se teorie týče, tak nám Polona vysvětlila, jak na Cik&Cap, 2on 2off (ty u nás snad nikdo netrénuje dobře :-)), Running contacts a různé chyby ve vedení. Taky nám vysvětlila, jak je to s motivací a drivem, přetahováním apod. Nakonec nám poradila i určité sekvence, které je dobré psa naučit a zautomatizovat mu je (říká jim Drills). Na parkuru nám radila hlavně, co se shazováním – Simba shazuje buď kvůli mému špatnému handlingu nebo proto, že je psychicky unavená a dostane se do ,,tranzu‘‘, také mi poradila, jak ji naučit se ovládat, a hlavně mě přesvědčila, ať zkusím sbíhačky na áčku podle Silvie Trkman. Už studuju Silviino DVDčko, tak asi brzo začnem lítat po prkně.

    Polona je výborná trenérka a hodně se mi líbilo, jak pracuje se svými psi a jaký s nimi má vztah. Ke každému týmu přistupuje individuálně a je opravdu moc milá. Říká to, co si myslí, např. bylo hodně zajímavé slyšet, jak na ni působí trénik sbíhaček aneb žádná reklama na Running contacts :-). Má parádní styl vedení, nemá ho totiž přeplácaný zbytečnými prvky, vždycky se snaží, aby byl co nejednodušší a nejrychlejší. A její heslo Teach, Run & Trust ( Nauč, Utíkej & Důvěřuj psovi) má taky něco do sebe. Také je super, že nedělá mezi psy rozdíly, naopak poslední den přiznala, že je ráda, že na tomhle táboře neměla jen borderky.

   Jet na tábor s Polonou určitě stálo za to a pokud to půjde, ráda bych k ní jela znovu.

   Už se na internetu objevilo video od Kristýny Machkové (která má skvělou maďarku Emmu a šikovnou borerku Deiru) a je tam hezký záběr Simby ve slalomu - je ohebná jak žížala :-D https://www.youtube.com/watch?v=af5m4olKsNA&feature=c4-overview&list=UUwT_LrhsOg3IgNG0lQ3imaA

   Naše video - omlouvám se za kvalitu, můj nový foťák sice točí videa v HD, ale upravovala jsem je v novém programu (Nero Vision) a ten to teda pěkně zmrvil. Nechtělo se mi ale ty hodiny strávené nad stříháním jen tak zahodit a nahrála jsem ho na youtube. Jestli bude čas, zkusím to ještě s jiným programem... https://www.youtube.com/watch?v=_wKmrOOlU9Q

   Fotky: https://psihratky.eu/ostatni_akce_tabory_polona2013_foto.htm

             https://www.facebook.com/kristyna.machkova/media_set?set=a.10200907165659909.1073741845.1188259244&type=1

   A snažím se dát dohromady videa, která mám natočená u sebe na foťáku a tyjo některé komentáře kameramanů jsou teda docela hustéé :-D